Externí marketing pro Elektro Vlášek

Přečtěte si, jak vznikala a nadále probíhá spolupráce s naším prvním klientem, Elektro Vlášek, který si nás najal jako externí marketingové oddělení. Mimo správu PPC a FB kampaní, copywritingu a další se nám pro něj podařilo spustit také autorizovaný e-shop splňující velice náročné požadavky prémiové mezinárodní značky Miele. Co za úspěchem stojí?

14. 10. 2018

Medailonek klienta

Elektro Vlášek je společnost působící jako autorizovaný prodejce prémiové značky Miele a dalších spotřebičů do domácnosti. Na trhu dlouhodobě a stabilně funguje již od roku 2000 a poskytuje precizní služby a poradenství na kamenných prodejnách i v internetovém prostředí. Stejně jako my, má podnikání postavené na osobním přístupu ke klientovi, který je vždy na prvním místě. Díky tomu, že koníčkem pana Jaromíra Vláška, majitele firmy, je vaření, organizuje kurzy vaření na svých prodejnách a posiluje tak vztahy mezi svými dodavateli a odběrateli. Produkty Miele vám navíc doveze domů klidně o půlnoci. To a mnoho dalšího z něj dělá špičku mezi prodejci ve svém oboru.

Proč klient potřeboval nás

  • Chtěl zvýšit podíl obratu e-shopu na celkovém obratu firmy.
  • Přál si zvýšit marketingový potenciál značky Miele.
  • Potřeboval přivést více lidí do kamenných poboček v Hradci Králové a v Pardubicích.
  • Neměl dostatečný prostor pro rozběhnutí interního marketingového oddělení.
  • Pomáháme s internetovým marketingem.
  • Pomáháme mu dosahovat lepších výsledků.

Elektro Vlášek se stal naším úplně prvním klientem, který si nás najal jako externí marketingové oddělení a s maximální důvěrou nám do rukou svěřil celý internetový marketing a komunikaci s českým Miele. Pro společnost Elektro Vlášek nyní aktivně spravujeme PPC kampaně, zbožové vyhledávače, copywriting, sociální sítě a další.

Největším společným úspěchem za poslední uplynulé měsíce je nepochybně splnění náročných požadavků prémiové značky Miele, které nám umožnilo spustit plně autorizovaný e-shop a být mezi prvními na českém trhu, kterým se to podařilo. Jak se celá spolupráce vyvíjela a jak nadále pokračuje? Přečtěte si náš článek.

Analýza klíčových slov je základ. Pro odpovědi jsme se však nebáli dojít i za prodejní “pult”

Hned potom co jsme si nastavili s panem Jaromírem Vláškem vzájemná očekávaní, pustili jsme se na přelomu září a října do nezbytné analýzy klíčových slov, ze které nám vypadlo hned několik zajímavých zjištění:

  • u inzerce ledniček musíme pamatovat i na slova lednice, chladnička, lednička
  • lidé při hledání používají slovo digestoř, přestože produkty Miele bývají označeny pojmem Odsávač par
  • analýza odhalila vztah mezi slovy vestavný, vestavěný, podstavný

Milan, obchodník a srdce DF MARKETINGu, se však rozhodl vzít to ještě více od podlahy a sám se na týden postavil na plac v kamenné prodejně Elektro Vlášek, v Hradci Králové, aby pochopil, jak probíhá skutečný prodej a jaké jsou nejzásadnější prodejní argumenty firmy. Nemusíme vám asi zdlouhavě vyprávět, že ho práce bavila. Je to přeci jen obchodník tělem i duší!

Mnohem důležitější ale bylo, že získal díky řízeným rozhovorům se zákazníky cenné informace o tom, kdo jsou, jak smýšlejí, co očekávají od prodejců i jak podstatná je pro ně kvalita spotřebičů, což nás přivedlo nejen ke správnému cílení kampaní. Miele jednoduše představuje životní směr a kupující této značky vyznávají maximálně precizní zpracování, použitelnost a oceňují kvalitu s porovnáním s cenou.

Nastavení v plném proudu a první krůčky k úspěchu

Když jsme měli zpracovanou klíčovku a věděli jsme, kdo jsou zákazníci našeho zákazníka, mohli jsme se směle vrhnout do nastavení PPC kampaní v AdWords i Skliku a postarat se o to, aby zbožové vyhledávače věděli, že Elektro Vlášek je jeden z nejlepších autorizovaných prodejců Miele u nás. Na Heurece se nám podařilo již po 2 měsících získat cenné ověření zákazníky, což bylo prvním pomyslným schodem, který jsme na cestě k úspěchu zdolali.

“Dobrý den, tady Miele. Zasíláme požadavky na autorizovaný e-shop.”

A nebude to zrovna hračka! Něco takového mělo asi zaznít alespoň “jen tak mezi řečí”, protože nás čekal opravdu nelehký úkol. Dříve bylo prodejců exkluzivní značky spotřebičů Miele v prostředí internetu stovky. V dubnu 2017 však nastal výrazný zlom.

Stejně jako většina prémiových značek mělo i Miele velice náročné požadavky na autorizované e-shopy a my tu výzvu přijali. V listopadu přišel e-mail s požadavky a bylo na nás, jak se s tím dokážeme vypořádat. V prosinci jsme vytvořili zadání pro tvorbu e-shopu a zahájili výběrové řízení na poskytovatele e-shopových řešení. Oslovili jsme necelou desítku špičkových firem, ze kterých nám vzešel jasný vítěz – ShopSys.

Stálo nás to málem nervy i “rozbití” jednoho člena týmu

Jak práce pokračovala a termín se nezastavitelně blížil, nervy pracovaly na maximum. Milan dokonce uvažoval nad tím, že to vzdá. Kdybyste ho znali, pochopili byste, jak moc to muselo být náročné, protože opravdu nikdy nic nevzdává. Společně jsme však zatnuli zuby a makali dál – víkend, nevíkend, venku, ve vlaku, v kanceláři, jednoduše vždy a všude. Poprali jsme se se složitým nákupním rádcem a do práce zapojili také studenty, kteří nám pomáhali web naplnit. Termín byl jasně daný do konce března a my, ač v “základní” verzi, 1. dubna e-shop skutečně slavnostně spustili!

Nádech, výdech, chce to klid! Za dveřmi bylo náročné schvalování od Miele. Jak dopadlo? S potěšením vám oznamujeme, že e-shop www.elektrovlasek.cz v té době jako 1 ze 2 v České republice získal pečeť Autorizovaný prodejce Miele!

Jedeme dál a spouštíme Facebook

Když už jsme ušli dlouhou a trnitou cestu směrem k úspěchu, navrhli jsme také spuštění kampaní na Facebooku, které měly e-shop ještě více podpořit. Založili jsme FB stránku, navrhli 6 měsíční strategii a pomalu, ale jistě sbíráme fanouškovskou základnu i potenciální zákazníky. Aktuálně makáme na vánoční kampani a těšíme se na výsledky! Až přijde čas na hodnocení a závěry kampaní, přineseme vám další článek.

Jde o běh na dlouhou trať

Dlouhodobým plánem je zdvojnásobení celkového obratu ve srovnání s rokem 2016, a to nejen na internetu. Jak se nám prozatím společné snažení daří znázorňuje graf níže

Ještě zajímavější by však bylo, kdyby se nám povedlo celkový obrat ztrojnásobit do roku 2018. Milan se s panem Vláškem totiž vsadil, že pokud se tak zadaří, oba si oholí hlavu! ? To znamená, že vás o tom budeme nejen informovat v některém z našich článků, ale také pokud se za vámi stavíme třeba na kafe na konci příštího roku nebo dřív a Milan bude bez vlasů…Povedlo se. Na čemž samozřejmě všichni usilovně pracujeme.

Závěrem? Díky!

Práce pro Elektro Vlášek nám dala mnoho nových zkušeností, především pak při plnění náročných požadavků prémiové značky jako je právě Miele. Děkujeme tedy touto cestou ještě jednou ShopSys za intenzivní spolupráci při tvorbě autorizovaného e-shopu a těšíme se na další výzvy, které přijdou.

Rádi byste si přečetli slova našich klientů? Jak hodnotí spolupráci ze svého pohledu? Podívejte se do našich referencí.

Nepřehlédněte žádnou z našich novinek – nezapomeňte nás sledovat na našem Facebooku a Instagramu.