8 předsevzetí která vám zajistí nové zákazníky i klidné spaní
Další rok je za námi a na řadu přichází trochu té podnikatelské sebeupřímnosti a zhodnocení dosavadních (ne)úspěchů.
21. 12. 2018
Další rok je za námi a na řadu přichází trochu té podnikatelské sebeupřímnosti a zhodnocení dosavadních (ne)úspěchů. V online prostředí to znamená položit si dvě zásadní otázky:
Byl(a) jsem spokojen(a) s výsledky mého webu/e-shopu?
Dokázali bychom v naší firmě odbavit více poptávek/objednávek?
Pokud začínáte odpovědí “ne” a šeptáte si, že byste uvítali více nových zákazníků nebo si jen uvědomujete význam kvalitního online marketingu, pojďte si dát pár nutných předsevzetí na rok 2019:
1. Věnuji více času SEO
Podrobná analýza klíčových slov, meta descriptiony, ALT tagy a mnoho dalších aspektů může vaše podnikání, v případě jejich absence, zmrazit nebo vám naopak zajistit slušný počet objednávek.
2. Dobře investuji do PPC reklamy
Možná, že máte hezký a dobře odlazený web, ale není-li o něm ani hlásky, těžko jej zákazníci najdou. Investice do kvalitní inzerce se poměrně rychle vrací a přináší výrazné nárůsty. Facebook umožňuje perfektní zacílení, AdWords a Sklik pak široký záběr na opravdu dobrých místech.
3. Na žebříčku priorit budu mít kvalitu webu/e-shopu
Na to, abyste zaujmuli uživatele, kterého přivedlo organické vyhledávání nebo PPC platformy, máte jen několik sekud. Zde se jedná převážně o design webu. Co je však také neuvěřitelně důležité, je rychlost načítání nebo např. jeho responzivní zobrazení. Pokud váš web některým z důležitých předpokladů nedisponuje, bude na tom potřeba pořádně zapracovat.
4. Budu tvořit obsah pro sociální sítě a blog
Pravidelná publikace do blogu, příspěvky a videa na sociálních sítích i občasná soutěž - to vše je důležité. Nezapomínejte mj. svůj obsah vždy dobře přizpůsobit cílové skupině. A pokud máte cílovek více, neservírujte za každou cenu všem všechno. Např. Facebook umožňuje volbu okruhu uživatelů i v organic postech. TIP: Facebook, LinkedIn a dokonce i Instagram mohou být také skvělými pomocníky při náboru zaměstnanců.
5. Ušetřím díky funkčnímu CRM
CRM systém ušitý na míru dokáže reálně uspořit hned několik hodin denně mnoha jednotlivých zaměstnanců, manažerů i majitele firmy a to jen díky tomu, že vybrané procesy zautomatizuje.
6. Budu se vzdělávat
V marketingu, ale i v obchodu se ženou trendy a technologie neustále kupředu. Nezapomínejte se vzdělávat.
7. Lépe poznám své zákazníky
Víte jaké jsou vaše cílovky? Pokud ne, v roce 2019 byste to měli změnit. Vytvořte si persony, ptejte se zákazníků osobně, po telefonu či na veletrzích. Zjistěte kdo jsou, co mají rádi a co od vás očekávají.
8. Zlepším své obchodní dovednosti
Prodejní dovednosti jsou základem podnikání. Proto by nejen majitel firmy měl ovládat “umění obchodu”. Každý, kdo se dostane do kontaktu s vaším zákazníkem, může rozhodnout. Pokud si tedy nejste jisti v kramflecích, využijte školení či si najměte profesionální obchodníky na vaši akci.
Jste odhodlaní v roce 2019 zamakat na svém webu nebo e-shopu, zautomatizovat nutné procesy, vzdělávat se, rozhýbat sociální sítě a využít obchodní činnost na maximum? Rádi vám s vaším marketingem a obchodem pomůžeme.