DF Vánoce ve znamení soutěží na Facebooku

Před Vánoci šlapou do podpory prodeje všichni marketéři o sto šest. Ani my jsme nezaháleli a pro naše klienty spouštěli jednu akci za druhou. To vše samozřejmě i na Facebooku, kde spravujeme většině našich zákazníků dlouhodobé prodejní a brandové kampaně i celé strategie. A právě Vánoce si žádaly naši intenzivní pozornost a ne jen propagaci otřepanými bannerovými inzeráty.

8. 2. 2018

Konkrétně pro našeho klienta, Elektro Vlášek, jsme na Facebooku potřebovali výrazně navýšit a urychlit nárůst fanoušků a dosáhnout co největšího rozšíření podvědomí o společnosti. Vzhledem k tomu, že se Elektro Vlášek specializuje na prodej spotřebičů Miele, které my osobně po zkušenostech řadíme mezi love brand značky, rozhodli jsme se pro velkou soutěž o exkluzivní vysavač a věřili v maximální úspěch. Povedlo se. Soutěž proběhla bez jakýchkoli komplikací, výsledky předčily očekávání a my získali vše, co jsme potřebovali – nárůst fanoušků, povědomí o značce, skvělý organický dosah i unikátní okruh uživatelů pro další zacílení. Jak vše probíhalo?

Vymyslet koncept a pravidla soutěže byl oříšek

Bez debat bylo hlavním účelem soutěže zaujmout. Nechali jsme se proto inspirovat soutěží známé automobilky a vyhlásili 360° pátrání. Více méně nebylo nakonec ani tak 360 stupňové jako pátrací. Soutěžící hledali na posuvné fotografii kompletní vysavače k okamžitému použití. Zadání bylo potřeba velice dobře promyslet. Na fotce se totiž mimo reálných vysavačů zobrazovala také otevřená kniha s fotografiemi nových i historických vysavačů Miele, které byly poměrně sporné a jen těžce rozluštitelné. Museli jsme si tak dát opravdu velký pozor na zadání a celkové zpracování soutěže.

Opravdu slušný rozjezd a skvělý organický dosah

Po důkladném zvážení zadání a nafocení nově otevřeného Miele Center Vlášek, jsme odpálili soutěž. “Tak jedeme!”, ozvalo se v kanceláři. A opravdu to byla jízda. Pod soutěžním příspěvkem padal jeden soutěžní komentář za druhým a již po týdnu od spuštění byl hlavním zdrojem šíření soutěžního postu organický (neplacený) dosah, který po skončení činil zhruba 85 % ze všech oslovených lidí.

Zajímavá čísla

  • Soutěž trvala pouhý měsíc a oslovila skoro 180 000 uživatelů Facebooku
  • 85 % oslovených uživatelů se dozvědělo o soutěži organicky (bez investice do kreditu)
  • Soutěže se zúčastnilo 3 700 lidí
 

Soutěžní lavina zasáhla i další DF zákazníky

Netrvalo dlouho a soutěžního boomu o vysavač Miele si všiml náš další zákazník (z jiného odvětví podnikání), Ceramic Home Art. Neváhal a zavolal Milanovi se slovy: “Přesně takovou soutěž chci taky!”. Tak jsme opět sedli do auta, nafotili prostředí a pustili se do další soutěže.

Obě zmiňované facebookové soutěže se skvěle vydařily a přivedly skutečně zajímavá čísla a data (v případě Ceramic Home Art jsme oslovili za 14 dní přes 42 tis. uživatelů). I proto jsme se s našimi klienty domluvili na pokračování a těšíme se na vymýšlení dalších konceptů kreativních soutěží. Brzy nás čeká například soutěž pro společnost, která prodává špičkovou značku nářadí a mnohé další.

Co vy? Také byste rádi nakopli váš firemní Facebook (nebo marketing a obchod všeobecně) a hledáte specialisty, kteří vám s tím pomohou?

Napište nám